Логопед
Сидоренко Ірина Іванівна
Не перший рік працює у садочку
Знання і вміння віддає всім дітям в "Теремочку",
Щоб діти вміли чітко всі звуки вимовляти
Дефекти дикції вона навчає виправляти.
Мова – втілення думки.
Що багатша думка, то багатша мова.
Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!
Борімося за красу мови, за правильність мови,
за приступність мови, за багатство мови…
( Максим Рильський )
Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь гірку загоїть рану.
Кажімо більше ніжних слів,
Комусь всміхаймось ненароком.
То не життя людське жорстоке,
То в нас слова жорсткі,
Кажімо більше добрих слів!!!
Причини порушень розвитку мовлення у дітей та їх корекція.
Формування мовлення є однією з основних характеристик загального розвитку дитини. Діти, психофізичний розвиток яких відповідає нормі, мають хороші здібності щодо оволодіння рідною мовою. Мовлення стає важливим засобом зв’язку між дитиною і оточуючим світом, найдосконалішою формою спілкування, яка притаманна лише людині.
Мовлення – це одна з найбільш складних і важливих психічних функцій людини, яка забезпечується головним мозком.
Для нормального формування мовлення необхідно, щоб кора головного мозку досягла певної зрілості, був сформований артикуляційний апарат, збережений слух. Ще одна необхідна умова – повноцінне мовленнєве оточення з перших днів життя дитини.
У ході розвитку мовлення діти повинні оволодіти декількома підсистемами рідної мови, а саме фонетикою – системою звуків мови, необхідним словниковим запасом та граматикою – сукупністю правил мовлення.
Причинами відставання в розвитку мовлення можуть бути патології плину вагітності та пологів, порушення функцій артикуляційного апарату, враження органа слуху, загальне відставання у психічному розвитку дитини, вплив спадковості та несприятливих соціальних факторів (недостатнє спілкування та виховання). Труднощі в оволодінні мовленням характерні також для дітей з ознаками відставання у фізичному розвитку, які перенесли у ранньому віці тяжкі захворювання, ослаблених, тих, які отримують неповноцінне харчування.
Порушення слуху є поширеною причиною ізольованої затримки мовленнєвого розвитку. Тому при підозрі на часткову або повну втрату слуху дитині з ізольованою затримкою розвитку мовлення необхідно провести аудіологічне обстеження.
Шановні батьки!
Кожна дитина – це великий трудівник. І головна її праця – пізнання світу. За короткий час дошкільного дитинства вона з безпорадного малюка, який повністю залежить від дорослого, формується у маленьку людину, котра багато знає і багато чого вміє. З маленького немовляти дитина перетворюється на повноцінного співрозмовника, що не лише підтримує розмову, а й висловлює власні думки, переживання, захоплення.
Красива і правильна мова – запорука успіхів і досягнень вашої дитини в майбутньому, плюс одна з основних умов успішного навчання в школі .
З кожним роком життя висуває все більш високі вимоги не тільки до дорослих, але й до дітей.
У вас росте малюк, і, звичайно, дуже хочеться розвинути всі його таланти, допомогти познайомитися з навколишнім світом. І може статися, іноді ви бачите, в порівнянні з іншими дітьми, що він невірно вимовляє певні звуки в словах. Варто хвилюватися чи ні?
Перш за все варто звернутися до вчителя-логопеда за консультацією, на якій логопед поспілкується з вашою дитиною. І за результатами цієї розмови даються певні поради щодо корекції мовлення вашої дитини.
Після проходження дітьми районної та обласної психолого-медико-педагогічної комісії дитина може бути зарахована до логопедичної групи дитячого садка.
Логопедичні заняття проводяться в ігровій формі з дітьми дошкільного віку , в яких наявні порушення мовлення:
- різні порушення звуковимови (дислалія, дизартрія);
- загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ);
- фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ);
- фонетичне недорозвинення мовлення (ФНМ);
- заїкання.
На кожному логопедичному занятті використовуються вправи для розвитку вищих психічних функцій: сприймання, відчуття, уваги, пам’яті, уяви, мислення, мовлення, аналізу, синтезу, абстрагування.
Здійснюється робота, спрямована на постановку правильного мовленнєвого дихання дитини, на розвиток точності рухів артикуляційного апарату , на розвиток мілкої моторики рук.
Відбувається розвиток та корекція фонематичного слуху, оволодіння граматичними категоріями рідної мови, розширення та уточнення словникового запасу.
Адже мова знаходиться в тісному взаємозв’язку з усіма цими компонентами.
У цілому дана робота є не тільки корекцією мовлення, а й підготовкою вашої дитини до школи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий