Сторінка логопеда

Логопед
Сидоренко Ірина Іванівна

Не перший рік працює у садочку
Знання і вміння віддає всім дітям в "Теремочку",
Щоб діти вміли чітко всі звуки вимовляти
Дефекти дикції вона навчає виправляти.




Мова – втілення думки.

Що багатша думка, то багатша мова.

 Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!

Борімося за красу мови, за правильність мови,

 за приступність мови, за багатство мови

( Максим Рильський ) 

Кажімо більше добрих слів

Знайомим, друзям і коханим.

Нехай комусь тепліше стане

Від зливи наших почуттів.

Нехай тих слів солодкий мед

Чиюсь гірку загоїть рану.

Кажімо більше ніжних слів,

Комусь всміхаймось ненароком.

То не життя людське жорстоке,

То в нас слова жорсткі,

Кажімо більше добрих слів!!!

Причини порушень розвитку мовлення у дітей та їх корекція.

Формування мовлення є однією з основних характеристик загального розвитку дитини. Діти, психофізичний розвиток яких відповідає нормі, мають хороші здібності щодо оволодіння рідною мовою. Мовлення стає важливим засобом зв’язку між дитиною і оточуючим світом, найдосконалішою формою спілкування, яка притаманна лише людині.

Мовлення – це одна з найбільш складних і важливих психічних функцій людини, яка забезпечується головним мозком.

Для нормального формування мовлення необхідно, щоб кора головного мозку досягла певної зрілості, був сформований артикуляційний апарат, збережений слух. Ще одна необхідна умова – повноцінне мовленнєве оточення з перших днів життя дитини.

У ході розвитку мовлення діти повинні оволодіти декількома підсистемами рідної мови, а саме фонетикою – системою звуків мови, необхідним словниковим запасом та граматикою – сукупністю правил мовлення.

Причинами відставання в розвитку мовлення можуть бути патології плину вагітності та пологів, порушення функцій артикуляційного апарату, враження органа слуху, загальне відставання у психічному розвитку дитини, вплив спадковості та несприятливих соціальних факторів (недостатнє спілкування та виховання). Труднощі в оволодінні мовленням характерні також для дітей з ознаками відставання у фізичному розвитку, які перенесли у ранньому віці тяжкі захворювання, ослаблених, тих, які отримують неповноцінне харчування.

Порушення слуху є поширеною причиною ізольованої затримки мовленнєвого розвитку. Тому при підозрі на часткову або повну втрату слуху дитині з ізольованою затримкою розвитку мовлення необхідно провести аудіологічне обстеження.



Шановні батьки!

Кожна дитина – це великий трудівник. І головна її праця – пізнання світу. За короткий час дошкільного дитинства вона з безпорадного малюка, який повністю залежить від дорослого, формується у маленьку людину, котра багато знає і багато чого вміє. З маленького немовляти дитина перетворюється на повноцінного співрозмовника, що не лише підтримує розмову, а й висловлює власні думки, переживання, захоплення.

Красива і правильна мова – запорука успіхів і досягнень вашої дитини в майбутньому, плюс одна з основних умов успішного навчання в школі .

З кожним роком життя висуває все більш високі вимоги не тільки до дорослих, але й до дітей.

У вас росте малюк, і, звичайно, дуже хочеться розвинути всі його таланти, допомогти познайомитися з навколишнім світом. І може статися, іноді ви бачите, в порівнянні з іншими дітьми, що він  невірно  вимовляє певні звуки в словах. Варто хвилюватися чи ні?

Перш за все варто звернутися до вчителя-логопеда за консультацією, на якій логопед поспілкується з вашою дитиною. І за результатами цієї розмови даються певні  поради щодо корекції мовлення вашої дитини.

 Після проходження дітьми районної та обласної психолого-медико-педагогічної комісії дитина може бути зарахована до логопедичної групи дитячого садка.

Логопедичні заняття проводяться в ігровій формі з дітьми дошкільного віку , в яких наявні порушення мовлення:

-  різні порушення звуковимови (дислалія, дизартрія);

-  загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ);

-  фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ);

-  фонетичне недорозвинення мовлення (ФНМ);

-  заїкання.

На кожному логопедичному занятті використовуються вправи для розвитку вищих психічних функцій: сприймання, відчуття, уваги, пам’яті, уяви, мислення, мовлення, аналізу, синтезу, абстрагування.

 Здійснюється робота, спрямована на постановку правильного мовленнєвого дихання дитини,  на розвиток точності рухів артикуляційного апарату , на  розвиток мілкої моторики рук.

Відбувається  розвиток та корекція фонематичного слуху, оволодіння граматичними категоріями рідної мови, розширення та уточнення словникового запасу.

Адже мова знаходиться в тісному взаємозв’язку з усіма цими компонентами.

У цілому дана робота  є не тільки корекцією мовлення, а й підготовкою вашої дитини до школи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий